Welkom op de site van IJsclub Donia

IJsclub Donia is een actieve natuurijsvereniging uit Sint Nicolaasga. Begin november van ieder jaar zorgt een vast team van vrijwilligers ervoor dat de skeelerbaan onder water wordt gezet. Zij houden baan, gebouwen en machines in goede staat om bij voldoende natuurijs de vele schaatsliefhebbers een prachtige baan te bezorgen.

1_DSC_4660.jpg It_Skarl__n.JPG

De IJsclub heeft niet alleen leden in Sint Nicolaasga, maar ook in Langweer, Scharsterbrug, Tjerkgaast, Idskenhuizen en Joure. IJsclub Donia zorgt voor een goede ijsvloer, veegt het ijs, zet veilige banen uit en verlicht de natuurijsbaan op It Skarlân complex op de Noed. Een groep van enthousiaste vrijwilligers organiseert activiteiten zoals schaatswedstrijden voor schooljeugd, leden, ijshockeywedstrijden, de Sint Nykster Winterspelen en, indien het buitenijs het toelaat, een toertocht bekend als de Wieltocht.

facebookbutton.png

devider.png